Időkép

Ma öt éve...

Vissza

Ma öt éve, 2005. május 20.-án ültünk össze, hogy létrehozzuk a Magyar Kukorica Klubot. A Pákozdi Szúnyog sziget Halászcsárdájában 19-en fogalmaztuk meg a...

 célkitûzéseket és feladatokat. (Az Alapszabály hivatalos elfogadására a 2005 szeptember 15.-i megismételt Alakuló Közgyûlésen került sor.)
Az azóta eltelt pontosan öt év alatt a taglétszám majdnem pontosan ötszörösére emelkedett, s néhány nagyon fontos lépést tettünk, amelyekkel a kitûzött célok elérését szolgáltuk.

Meghirdetett programunk számos támogatóra talált. Mellénk állt a szaksajtó, s az anyagi támogatás sem maradt el. Magánszemélyek és cégek egyaránt fontosnak tartják, hogy létezzünk, s folyamatosan végrehajtsuk feladatainkat.

Eddigi legnagyobb eredményeink a Top20 Fajtakísérleti és Fajtainformációs Rendszer, valamint a Kukorica Termésverseny útrabocsátása voltak.

Számos kezdeményezés van kialakulóban vagy felépülõben. Ezek közül az Agrometeorológiai és Regionális Termés-elõrejelzõ programot emeljük ki. Azért tesszük ezt így mert úgy gondoljuk, ha ez a három téma kiforrva és megerõsödve együttmûködik, a vertikum egyik legfontosabb háttérinformáció-szolgáltatójává válhatunk.

Eredeti, mondhatni ötletadó elgondolásunk az volt, hogy termékünket, az információt a legmodenrebb úton, elektronikusan juttatjuk célba, s ezért egyik elsõ tevékenységünk volt létrehozni egy honlapot a világhálón. Ez a honlap azóta is fejlõdik, tartalmában gazdagodik.

Tapasztaltuk, s el kellett fogadnunk, hogy az információ célbajutása, és hasznosulása rendkívül bonyolult folyamat, többek közt függ a fogadó személyiségétõl, felkészültségétõl, tevékenységétõl, az õt körülvevõ társadalmi és gazdasági környezettõl. Elfogadtuk, hogy e tekintetben nem ragszkodhatunk egy kizárólagos csatornához,s ezért létrehoztuk a Kukorica Barométert, mint nyomtatott terméket. Kapcsolatokat építettünk ki mezõgazdasági lapokkal és internetes portálokkal. hogy minél kiterjedtebben, s minél mélyebben juthassunk el az általunk célzott szakmai közönséghez.

Tudjuk, hogy az információ eljutása még nem jelenti azt, hogy az hasznosul is. Az eszközökön túl a módszer is fontos!

Beláttuk és megértettük, hogy az információ eredményes célbajutása azon is múlik, hogy  az érdeklõdés felkeltésén és a közlés megértésén túl kialakul-e a partnerség, az együttmûködés.

Ezért választjuk meg úgy programjainkat, hogy a végeredmény, az információ minél nagyobb része közös termék legyen, a felhasználónál, annak tevékenységébe beépülve szülessen.

Köszönöm alapító tagjainknak a kitartást, köszönöm az újabban csatlakozottaknak a bizalmat, s köszönöm minden támogatónknak, együttmûködõnknek s akik szimpatizálnak velünk, segítségüket.

dr Szieberth Dénes

 

 

 

Vissza

Hozzászólások

Csak bejelentkezett felhasználók írhatnak hozzászólást!

  • Syngenta Kft
  • Jó Gazda Program®
  • SGS Hungária Kft.
  • Yara Hungária Kft.
  • Agro Napló
  • SGS Hungária